Bestellen en retourneren

Bestellen

Bestellen bij iTEK webwinkel is, dankzij onze nieuwe webwinkel, sneller en simpeler als voordien. Het bestelproces bestaat uit vier duidelijke stappen.

    1. Selecteer de producten
      • Met het winkelmandicoontje voegt u makkelijk en snel producten toe aan uw persoonlijke winkelwagen.
      • Deze winkelwagen is altijd zichtbaar in de rechterbovenhoek van de webwinkel. U kunt hierin altijd de laatste drie toegevoegde producten bekijken, verwijderen of aanpassen.
      • Bent u klaar met rondkijken en wilt u uw bestelling plaatsen, klik dan op "Ga door naar afrekenen."

    2. Adresgegevens ingeven
      • Indien u een account bij ons heeft, kunt u makkelijk inloggen en al deze gegevens worden automatisch ingevuld. Daarnaast kunt u kiezen om als gast deze bestelling te plaatsen, uw gegevens worden niet bijgehouden.
        Eventueel kunt u ook met de gegevens die u ingeeft om deze bestelling te voltooien een account laten maken, u klikt hiervoor op "registreren".
      • Velden met een sterretje (*) zijn verplicht en nodig om uw producten tot bij uw thuis te krijgen.

    3. Betaalmethode selecteren
      • Bij de iTEK webwinkel is het mogelijk om met volgende methodes te betalen:
        • Vooruitbetalen per bank/giro
        • VISA
        • Mastercard
        • Maestro
        • iDEAL
        • Betalen bij afhalen > In onze filialen is het ook mogelijk om te betalen met ecocheques.
  1. Bestelling bevestigen
    • In deze laatste stap krijgt u een duidelijk overzicht van uw bestelling. Het is aan te raden dit grondig na te kijken.
    • Indien alle gegevens correct zijn, kunt u de bestelling afronden en wordt u, indien u heeft gekozen voor online betaling, doorgestuurd naar onze online betaalpagina.
      Heeft u gekozen voor vooruitbetaling dan krijgt u een pagina te zien met onze bankinformatie. Deze wordt ook naar u gemaild.
    • Is nog niet alles correct, dan kunt u via de tabs uw gegevens aanpassen.

Orderstatus

Na uw bestelling wordt u van iedere stap op de hoogte gehouden door middel van e-mails.

Orderbevestiging
Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen, krijgt u een e-mail met daarin de orderbevestiging. Hierin staat nogmaals alle informatie over de bestelling. Heeft u geen e-mail ontvangen? Controleer dan eerst even of deze niet in uw ongewenste mail of spam is terechtgekomen. Zo niet, neem dan onmiddellijk contact met ons op via het nummer +32 11 56 66 67 en wij zullen dit dan even nakijken en ervoor zorgen dat u alsnog deze e-mail ontvangt.

Betaalbevestiging
Indien u heeft gekozen voor vooruitbetaling ontvangt u na 1 tot 5 werkdagen een betaalbevestiging per mail. Heeft u gekozen voor online betaling dan mag u ervan uitgaan dat de betaling ook onmiddellijk bij ons terecht is gekomen en zult u geen betaalbevestiging ontvangen.

Verzendbevestiging
Zodra wij uw bestelling versturen, ontvangt u van ons nog een laatste e-mail om u ervan op de hoogte te brengen dat uw pakketje klaarstaat voor verzending. Hierin zit ook een track & trace code waarmee u uw pakketje kunt volgen. OPGELET: Deze code zal pas 's avonds actief worden. Meestal zal de levering van uw zending de dag nadien plaatsvinden.

Indien het om een groot pakket gaat (verzendkosten 25 - 50 - 100 Euro) zult u door onze transportfirma eerst per e-mail worden gecontacteerd met de exacte leverdatum.

Levertijd

Indien de door u bestelde producten op voorraad zijn, worden ze binnen de 3 à 5 werkdagen geleverd (Bpost). Indien ze niet op voorraad zijn, zullen deze binnen een termijn van een week verstuurd worden. De door iTEK opgegeven levertijden (3 à 5 werkdagen na ontvangst van betaling) zijn slechts indicatief. iTEK verbindt er zich toe de geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed uit te voeren. Een opgegeven levertermijn is dan ook nimmer een fatale termijn. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht zijn bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van de klant redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat hij de overeenkomst in stand laat. De klant is in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voorzover dat noodzakelijk is. 

Let op! Onze transportfirma kan geen tijdsindicatie geven hoelaat het door u bestelde product geleverd zal worden. Zij geven enkel aan dat dit tussen 09:00 en 17:00 gebeurt. Indien u belet bent of niet thuis zult zijn, zorg er dan voor dat de leverancier het product bij de buren kan leveren. Hou er ook rekening mee dat onze transportfirma dags nadien het product nogmaals zal proberen aan te bieden.

Grote en zware pakketten kunnen niet door Bpost geleverd worden (pakketten met hogere verzendkosten dan 7,5 Euro) Deze paketten zullen worden geleverd door DHL. Doorgaans worden deze de dag nadat u de besvestigingsmail met track & trace code ontvangen heeft afgeleverd.

Verzendkosten

De verzendkosten variëren van product tot product en zijn afhankelijk van verschillende paramaters (grootte, gewicht, volume …), alsook de selectie van de verschillende producten in het winkelmandje. De verzendkosten zullen berekend worden tijdens de check-out procedure.

Retourneren

Volgens de wet van consumentenbescherming heeft iedere klant het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product ervoor te kiezen, zonder betaling of opgave van motief, de goederen te retourneren. Hierbij is het wel belangrijk erop te letten dat het product compleet en onbeschadigd wordt teruggezonden. Producten die beschadigd zijn komen niet in aanmerking om retour te worden gestuurd.

Gelieve even contact op de nemen met de verantwoordelijke van de webshop voordat u de producten retour zendt, hij zal u een retourbon bezorgen die u volledig ingevuld meestuurt met de producten. U kan deze bereiken via webwinkel@itek.be of telefonisch via +32 11 56 66 67.

Het artikel dient binnen de 19 kalenderdagen (5 dagen na het einde van de verzakingstermijn) na ontvangst te zijn geretourneerd. Na afloop van deze termijn kan de koop niet meer ontbonden worden en is deze definitief.

Let op: aangezien wij met extreem lage prijzen en extreem lage marges werken komen de verzendkosten van het retourneren ten laste van de klant. Om diezelfde reden zal ook in het geval van een omruiling de verzendkosten van zowel de retour als de zending van het nieuwe artikel voor rekening van de klant komen te vallen. (zie ook Algemene voorwaarden)

Defect bij ontvangst

Indien uw bestelling bij ontvangst defect blijkt te zijn, verzoeken wij u binnen een termijn van 7 dagen contact op te nemen met onze klantendienst op het e-mailadres info@itek.be. Gelieve ook altijd een aantal gedetailleerde foto's mee te zenden van de schade aan uw bestelling. Op die manier kunnen wij u het beste verder helpen.

Afhalen

U kunt in onze webshop kiezen om uw producten af te halen in één van onze filialen. U bespaart uzelf de verzendkosten en kunt daarbij nog rustig rondkijken in onze winkels waar momenteel veel meer artikelen aanwezig zijn dan op de webshop staan. Daarnaast kunt u het product in de winkel uitproberen en vergelijken met soortgelijke artikelen.

Door het kiezen voor afhalen in de winkel zal een medewerker controleren indien het artikel op voorraad is waarna u een mail ontvangt dat het product voor u klaarligt.

U ben niet gebonden aan de aankoop en u kunt dus op ieder moment afzien van uw reservering, daarom dat uw artikel na 7 dagen niet meer gereserveerd zal zijn op uw naam. Om deze reden kunt u ook niet online betalen voor een reservering, we handelen dit liever in de winkel af. Zorg er wel zeker voor dat u de email betreffende uw reservering meeneemt.

Bij aankoop van de webwinkel en waar men kiest voor afhalen in onze filialen dan gelden de winkelregels.